divendres, 21 de setembre del 2007

UTOPIA?

A mi m'agradaria viure en un mon on tots tinguessim les mateixes oportunitats, on el color de la pell no fos una causa de discriminació, on les dones i els homes tinguessin els mateixos drets, on tots els nens del mon puguessin menjar cada dia i anar a l'escola, tots junts sense separar.los per color o per raça.

Voldria un mon on la gent gran fos respectada i escoltada, com sino aprendrem a viure si no escoltem els nostres grans savis, els que tenen tota l'experiencia i que ens la poden transmetre?.

Voldria un mon on no hi haguessin rics ni pobres, que no hi hagues ningú sense casa i on no es quedes ningú sense menjar.

M'agradaría anar pel carrer i veure la gent com es respecta mutuament, com s'ajuda o com simplement et somriu i et dessitja bon dia.També m'agradaría veure nens al carrer jugant, però jugant entre ells a jocs de nens i que no haguessin de tenir ja des de petits obligacions o imposicions per fer "activitats" que els imposen els pares per veure en el seu fill un reflexe del que ells haurien volgut ser.

Seria fantàstic que no existissin les armes, que ningú les hagues inventat mai, i que els homes no haguessin de conquerir res, sino compartir-ho tot.

Llavors no hi haurian guerres, ni fronteres, ni envejes.

M'agradaria tant veure un mon aixi.....

Espero que les meves filles o els seus fills arrivin a veure-ho. Jo confio moltissim en les generacions que ara comencen a formar part de la societat, crec que poden canviar moltes coses i estic segura que ho feràn. Hi confio plenament.