dissabte, 14 de juliol del 2007

UN SOMNI

>

Avui en lloc d'acabar el post amb una cançó, per adornar el que escric, la cançó és la protagonista del blog. No es per menys, no creieu?.

El meu somni, el que tinc fa molts anys i crec que mai serà possible, és escoltar aquesta cançó, entre totes les altres de l'Opera "TURANDOT" de Giacomo Puccini. Escoltarla al Liceo de Barcelona asseguda a les primeres files, per no perdrem cap detall, i per descomptat, cantada i protagonitzada per en Lucciano Pavaroti.

Escoltar aquesta cançó em reconforta, te alguna cosa especial que fà que quan l'escolto, amb la música molt alta, que invadeixi tot el meu interior i tot el meu voltant, sento que estic suspesa, dalt del cel, envoltada d'estels. Per uns minuts mentre dura la cançó jo soc la princesa i el meu princep canta només per mi. Llavors la resta del mon desapareix, només quedem la música i jo. I soc feliç.

Que costa somniar??

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Totes sou princeses, totes sou Turandots, tots som prínceps Calaf...bonica historia d´amor, esplèndida Opera.

Et deixo uns enllaços que son prou interessants, i un vers mol entrenyable. http://perso.wanadoo.es/rftorregrosa/turandot.htm
http://www.operamania.com/sinopsis/turandot_gp.htm

Que ningú dormi (Príncep Ignot)

Que ningú no dormi! Que ningú no dormi!
Tampoc tu, oh, Princesa, en la teva freda estança no miris les estrelles
que tremolen d'amor i d'esperança...
Però el meu misteri està tancat en mi, el meu nom ningú no el sabrà!
No, no, només quan la llum brilli
Sobre la teva boca ho diré tremolors
I el meu petó trencarà el silenci que et fa meva.

Veus de dones:
El seu nom ningú no el sabrà...
I nosaltres, ai, deurem de morir, morir!

El príncep ignot:
Dissipa't, oh nit! Amagueu-se, estrelles!
A punta de dia venceré!
Venceré! Venceré!


Artur

Maite ha dit...

Artur, no tinc paraules.....

Coneixes la historia, coneixes l'Opera, la meva preferida, la que em fa somniar i que quan la sento em fa posar la pell de gallina.

No se com m'has tobat, no se com t'he trobat, però crec que l'atzar ha fet que ens trobessim.

No hi ha gaire gent amb la que pugui compartir les coses que m'agraden, sobretot la música, que m'apassiona i tu sempre entens els que escric i ho coneixes.

Es un regal haver-te trobat.

Gràcies Artur

Maite ha dit...

Ah!! per cert, Artur, em vas dir que t'agradava molt la cançó de Sau "Boig per tu".

Saps la Historia d'aquesta cançó??
Saps a qui està dedicada? per qui la van escriure?

Suposo que ja ho deus saber, tu ho saps tot. Però per si no ho saps està escrita i dedicada a la LLUNA.

Que maco eh?

Anònim ha dit...

A la terra humida escric
nena estic boig per tu,
em passo els dies
esperant la nit.

Com et puc estimar
si de mi estàs tan lluny;
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré;
servil i acabat, boig per tu.

Quan no hi siguis al matí,
les llàgrimes es perdran
entre la pluja
que caurà avui.

Em quedaré atrapat
ebri d'aquesta llum
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré;
servil i acabat boig per tu.


Maite….no, no se l´historia del poema ni el motiu que va provocar aquest encert, el cas és que tan la musica com la lletra m´omplen de tendresa, com aquestes n´ha altres coses que també em fan vibrar, ja se, ja se, que com home soc massa tendre, no i puc fer res soc així.
Potser he donat l´impressió de ser un set ciències, i la veritat és que se buscar recursos per intentar estar al dia.
Ho sento, no volia ser pedant.
Artur

http://www.youtube.com/watch?v=GNhujnE4Y1c

Maite ha dit...

Pedant Artur?? gems ni mica, tot el contrari.
Es un plaer parlar amb persones amb les que puguis parlar de tot i que sapiguen de que parles i ho coneguin, es fantastic.
Jo a vegades em sento una mica bitxo raro, perque no tothom pot seguir les meves converses o coneix el que jo se.
I tampos soc pedant per dr-ho, em considero normal, bueno potser normal no, m'agrada molt coneixer coses i també com tu tinc recursos per estar al dia.
La teva tendresa, no l'amaguis mai, es tant maco que siguis així...

Maite ha dit...

Per cert, el poema de la cançó boig per tu, que has escrit al meu bloc, me la dediques a mi??
Per curiositat.....