dimecres, 2 de juliol del 2008

FESTA MAJOR DE VIC




L’ESPÍGOL

No heu caminat mai
pels vells carrerons de la ciutat,
quan un esguard furtiu de llum
s’escola entre les façanes?

No heu alentit el pas
quan enraonen els segles sota les voltes
amb el primer parpellejar del dia?
Arribat el bon temps, un ciclop ardit
encén les cicatrius de la muralla.

Dels camins abocats a la terra
i dels marges de les boscúries,
s’embola un subtil perfum
per arrombollar-se sobre els teulats.

Vic de boires inaccessibles,
de lloses gebrades i batalls profunds.
Com d’esprémer una llàgrima de les pedres,
Vic retorna, amb diadema d’espígol.

Josep Checa

Un poema precios que defineix d'una manera real i també idealitzada la meva Ciutat, tant estimada.

Jo he nascut i he viscut fins ara a Vic, m'estimo moltissim la meva Ciutat, la porto sempre dins el cor vagi on vagi.

Perquè vosaltres la conegueu i aprengueu a estimar-la com jo, us convido a FESTA MAJOR, el dia 5 de Juliol. Normalment la nostre festa major, no destaca gaire per la seva varietat ni pel seu ventall d'actes,el fet es que el temps no acompanya gaire, sempre sol fer molt bon temps i molt sol i, es clar, comença l'estiu i tothom vol anar a la platja i aprofita el dia de la FESTA MAJOR, per fer-ho.

Els Vigatans ja en fem broma, sempre diem "Ens veiem per la festa major a Platja D'aro".

Però vosaltres no ho feu eh?. Aquest cap de setmana toca FESTA MAJOR DE VIC.

1 comentari:

Joana ha dit...

Espero que la puguis disfrutar una mica!
Bona Festa major, aqui queden 3 setmanes per la mateixa.
Petonets