dijous, 10 de juliol del 2008

PER AMOR A LA VIDA

Aquest poema del meu amic Jaume Marin, es precios, ho diu tot sobre la persona que sel fa seu, per aixó, avui, l'escric dedicat especialment a la meva filla Marta, perquè, fa molts anys, quan en Jaume el va escriure i la Marta encara era adolescent, el va llegir i se'l va fer seu, el va escriure en un pergamí i el va plantar a la capçalera del seu llit.

Per tu, estimada Marta

PER AMOR A LA VIDA

Per amor a la vida
faré mil coses
per a gaudir
dels sentits
que m'han estat donats.
Escoltaré música
llegiré poesia, intentaré
dels sentiments
fer-ne poemes,
faré l'amor,
tindré AMICS,
-així escrit amb majúscules-
veuré com creix i madura el blat
en els camps,
jugaré amb l'onada del mar
i caminaré lentament
fins on neix el iris,
per a besar els colors
que dibuixen l'arc,
sabré flairar
l'olor de les flors i admirar la seva bellesa,
seré tendre
i donaré tendresa,
estaré content de tot i per tot,
encara que de tant en tant,
arribin llagrimes
a la meva porta
Malgrat tot, seré feliç.
Però per l'amor
més absolut a la vida,
VIURÉ
fins a perdre
tots els sentits
que m'han estat donats.

Jaume Marin

2 comentaris:

masaoms ha dit...

Encara m'encanta...el tornaré a copiar per penjar-lo a algun altre lloc, segur!!
Marta.

josediego ha dit...

Tinc un llibre teu que no l'havia llegit
Ara el tinc sobre la taula
A cops de tendresa el vas escriure
I a cops de tendresa el llegiré
I si no et sap greu
Amic poeta,
Al meu blog modest
Posaré un poema teu,
Per donar més olor i més color
Al meu jardí.