dimecres, 4 de juny del 2008

EL CABALLER DE CORPUS


Aquesta imatge és la que ha triat la ciutat de Vic per fer propaganda de la processó de Corpus i de tots els actes que es van fer per celebrar aquesta festa, per cert recuperada des de fa uns 4 anys.

Jo recordo que quan era petita per Corpus era festa gran i la meva mare adornava el balcó per honorar el pas de la precessó. Era un acte molt solemne i desfilava tota la gent important de la ciutat i tots els nens i nenes que feien la comunió.

Però el que obria la precessó, era, com es veu a la foto "El caballer de Corpus" engalanat i amb la bandera de la ciutat, a dalt d'un caball, era una imatge majestuosa.

Be doncs tot aixó que us he explicat era la introducció per explicar el que m'ha passat aquest any amb aquests cartells de propaganda. Un dia a la tarde, `vam sortir a comprar amb la meva mare i enganxat a totes les botigues hi havia aquest cartell amb aquest caballer. Quina va ser la nostra sorpresa quan ja després d'aver-ne passat un parell mel miro millor i li dic a la meva mare, quasi cirdant "mama vine, mira aquest home es el meu avi oi?, i la meva mare sel va mirar be i em va dir, i tant que ho es!!

Nosaltres, la familia, ja saviam que era ell l'abanderat de la processó de Corpus, però mai m'hauria imaginat veure'l així, representant la imatge del Corpus a Vic i enganxat a totes les botigues de la Ciutat.

Doncs, ja veieu, aqui us presento al meu avi, en Josep Oms Serra, que ja fa 51 anys que va deixar-nos i que aquest any ha tornat ser el protagonista absolut de les festes de Corpus de la seva Ciutat.

Jo ni tant sols el recordo perquè va morir quan jo tenia 2 anys, però em sento molt orgullosa de que l'hagin triat a ell.

2 comentaris:

masaoms ha dit...

Si, jo també!! M'agrada veure aquest cartell...em fa ilusió!
Un pto!

_Uri ha dit...

a mi me n'ha fet molta d'ilusió, i molta gracia coneixer una parent llunyá!

Cada día s'apren algunacosa nova!
:D

Una abraçada!